Hier vind je een antwoord op heel wat van je vragen.
Heb je toch nog een andere vraag of een bijkomende vraag? Aarzel dan niet om ons te contacteren!
Wat houdt een Wakasa-kamp in?
Een supertoffe week met een bangelijk team en thema-activiteiten die uitgeschreven zijn in een draaiboek.
Ik ben ziek tijdens het kamp! Wat moet ik doen?
Bij ziekte tijdens je kampweek, laat je dit telefonisch weten aan de monitorendienst (0456 09 44 40). Zo kunnen we samen op zoek naar een oplossing. Een doktersattest is verplicht als je ziek wordt. Dit stuur je door naar monitoren@wakasa.be.
Ik heb een ongeval op weg of tijdens het kamp. Welke stappen onderneem ik?
1. Je brengt als eerst het vaste team op de hoogte (0456 09 44 40). Zorg dat je deze gegevens zeker hebt: kamplocatie van het ongeval, datum en tijdstip, omschrijving van het ongeval en lichamelijke gevolgen.
2. Wij bezorgen jou alle documenten om (eventueel) naar een dokter te gaan. Hij/zij dient deze dan in te vullen. Onze verzekering komt tussen voor fysieke schade maar niet voor materiële schade. Wakasa is niet aansprakelijk voor schade of diefstal van je eigen wagen of schade veroorzaakt door derden met je eigen wagen (dan is je eigen verzekering van toepassing).
Kan ik mijn kamp annuleren?
Zoals bij elke verdienste kan je, eens je contract getekend, niet zomaar annuleren. Dit gaat enkel bij onvoorziene omstandigheden. Annuleren kan enkel via een telefoontje naar de monitorendienst.
Wanneer wordt mijn loon uitbetaald?
Elke laatste werkdag van de maand worden de betalingen uitgevoerd. Je hebt je loon ten laatste de eerste week van de volgende maand dat je een kamp hebt gegeven. Dit op voorwaarde dat al je gegevens op je dashboard correct zijn ingevuld.
Hoe zit het met de kampvoorbereidingen?
Wakasa zorgt voor een draaiboek met allemaal activiteiten binnen het thema. Alsook de nodige materialen worden door ons voorzien. Je hebt als monitor de vrijheid om deze activiteiten naar je eigen hand te zetten.
Twee weken voor aanvang van het kamp komt heel wat informatie zichtbaar te staan op je dashboard: je contract, je draaiboek, informatie over je medemonitoren en hoofdmonitor, … Neem zeker contact op met je medemonitoren! Zo is het ijs al gebroken vòòr je op kamp vertrekt.
Wat kan ik allemaal terugvinden op mijn dashboard?
Als eerste vul je je voorkeuren in. Op basis van wat je daar invult, krijg je voorstellen doorgestuurd. Bij ‘Vrije plaatsen’ kan je jezelf kandidaat stellen voor één of meerdere kampen. Bij ‘Activiteiten’ vind je je voorstellen, deze dien je goed te keuren of te weigeren. Als je een voorstel hebt geaccepteerd, komt dit ook hier te staan. Bij ‘Contracten’ staan je contracten en bij ‘Persoonsgegevens’ dien je al je gegevens in te vullen om een juist contract doorgestuurd te krijgen.
Kan ik een kamp geven met een vriend(in)?
Wij houden zoveel mogelijk rekening met iedereen zijn voorkeuren. Deze vul je in bij ‘opmerkingen bij je voorkeuren’. Het is echter niet altijd mogelijk om samen een kamp te geven maar je kan bijvoorbeeld wel op dezelfde locatie staan.
Gaat mijn kamp sowieso door?
De arbeidsovereenkomst wordt gesloten onder de opschortende voorwaarde dat het kamp effectief kan doorgaan. Wanneer een kamp geannuleerd moet worden (bv. verbod van de overheid (Covid-19), te weinig deelnemers, te weinig inschrijvingen, …) zal de arbeidsovereenkomst nietig verklaard worden.
Heeft kamp geven impact op mijn personenbelasting?
Wij werken met een vrijwilligersvergoeding. Deze is volledig vrijgesteld van sociale en fiscale lasten. Je dient er alleen zelf op te letten dat je op jaarbasis de maximum vrijwilligersvergoeding van € 1.388,40 (maximumbedrag voor 2020) niet overschrijdt voor alle vrijwilligerswerk dat je per jaar uitvoert (dus niet alleen voor onze organisatie).
Hoeveel verdien ik bij Wakasa?
Je verdient per dagkamp van 5 dagen €250 als ervaren monitor. Als hoofdanimator verdien je meer, afhankelijk van je diploma.
Op een overnachtingskamp verdien je als ervaren monitor €275 euro.
Wat is het verschil tussen een “contactpersoon” en een “hoofdanimator”?
Het verschil tussen de twee is dat een hoofdanimator verschillende kampen op 1 locatie onder zich heeft. Een contactpersoon heeft 1 kamp (en meestal ook 1 medemonitor) op zijn kamplocatie.
Wie kan ik wanneer contacteren tijdens de kampperiode?
Bij de monitorendienst (0456 09 44 40) kan je terecht met al je vragen i.v.m. vrije plaatsen, contracten, betalingen, ziekte, vervangingen, draaiboeken, … Tijdens de kampperiode kan je de monitorendienst bereiken tot 18u. In het weekend kan je bellen voor noodgevallen.
Het onthaal (089 32 12 94) kan je bereiken tijdens de kantooruren (ma-vrij van 8u-17u). Meestal neemt het vaste team contact op met deze dienst. Ook het telefonisch contact van de ouders (bv.: ziekte, ongelukjes op kamp,..) gaat via deze nummer. Geef bij voorkeur niet je eigen nummer door aan ouders.
Mijn kamp duurt 3 of 4 dagen maar ik heb een draaiboek van 5 dagen. Wat nu?
Twee weken voor aanvang van je kamp krijg je je bron van inspiratie te zien. Daar staat een weekschema in van 5 dagen met volledig uitgewerkte activiteiten. Het draaiboek dient als inspiratie dus als je een kortere week hebt, mag je zelf kiezen welke activiteiten je geeft. Belangrijk is echter wel dat je rekening houdt met de rode draad van het thema. Deze staat omschreven onder het weekschema. Deze omschrijving wordt ook meegegeven aan kinderen en ouders, zo garanderen we ze een écht Wakasa kamp. Daarnaast worden er bij sommige thema’s workshops of uitstappen gepland, de exacte datums hiervan kan je raadplegen bij je hoofdmonitor.
Mogen er foto’s gemaakt worden op kamp?
Jazeker! Wij houden van groepsfoto’s, thematische en gekke foto’s. Maak een selectie van je topfoto’s (max. 5 per dag) en deze mag je doorsturen via WhatsApp naar de monitorendienst (0456 09 44 40)